جستجو
Filters

آموزش دوخت جاکلیدی نمدی

در ادامه معرفی پروژه‌های نمد دوزی، امروز قصد داریم طرز دوخت یک جاکلیدی یا آویز کیف نمدی با طرح نینجا را به شما آموزش دهیم.

البته شما میتوانید از هر کاراکتری که دوست دارید استفاده نمایید.

 

وسایل لازم برای دوخت جاکلیدی نمدی

پارچه نمدی

نخ دمسه با گلدوزی

سوزن گلدوزی

حلقه جاکلیدی

 

شروع آموزش و دوخت

ابتدا الگو را از اینجا دانلود نمایید.

 

سپس الگو را پرینت گرفته، برش بزنید و تکه‌های الگو را روی پارچه نمدی مربوطه قرار داده و برش بزنید.

در مورد کلاه خود نینجا، توجه داشته باشید که نمد پس زمینه، صورت نینجا را تشکیل خواهد داد لذا، در انتخاب رنگ پس زمینه دقت کنید.

تکه‌های بریده شده را روی تکه پس زمینه بچینید.

 

حال که جای هر تکه مشخص شد، همه تکه‌ها به جز دست‌ها و مچ را بردارید. دور تا دور دست ها و بازو ها را با کوک دندان موشی بدوزید.

 

اکنون بالاتنه را در جای خود قرار داده و اطراف آن را با کوک دندان موشی بدوزید.

کلاه خود را در جای خود قرار داده تا جای خالی صورت مشخص شود. با کمک یک ماژیک، دور فضای خالی را مشخص کنید و سپس جای چشم‌ها و ابرو را علامت بزنید.

با استفاده از کوک بخیه و کوک گره فرانسوی، چشم و ابرو را بدوزید.

 

حال دوباره کلاه خود را در جای خود قرار داده و دور تا دور آن را با استفاده از کوک بخیه بدوزید. برای قسمت داخلی هم می‌توانید از کوک دندان موشی استفاده نمایید.

 

اکنون به سراغ تزئینات روی لباس میرویم. با توجه به طرح انتخابی، ابتدا کمربند لباس را با کوک دندان موشی بدوزید. بعد شکلک صورت را با کوک بخیه می‌دوزید.

سپس بند لباس را با استفاده از کوک ساقه بدوزید. توجه کنید برای دوخت این بند، از نخ گلدوزی به صورت 6 لا استفاده شود تا بند صخیم تر به نظر بییاید.

 

اگر می‌خواهید در قسمت پشت جاکلیدی، اول اسم خود را بنویسید، الان زمان انجام این کار است.بر روی تکه پشت جاکلیدی هر حروفی که می‌خواهید با کوک ساقه بدوزید.

 

حالا که دو تکه پشت و روی ما آماده است، دو تکه را روی هم قرار داده و دور تا دور آن را با کوک دندان موشی بدوزید.

برای قرار دادن حلقه آویز، در قسمت بالای جاکلیدی، یک سوراخ ایجاد کنید. برای اینکه این سوراخ ایجاد شده به مرور زمان پاره نشود، دور تا دور این دایره کوچک را با کوک دندان موشی بدوزید. دقت کنید برای دوام بیشتر کار، فاصله بین کوک‌ها نباید زیاد باشد.

 

 

حالا دیگر جاکلیدی یا همان آویز شما آماده شده است. حلقه جاکلیدی را از داخل دایره کوچک عبور داده و آن را به کیف خود بیاویزید.

 

نظر شما
آرشیو بلاگ