جستجو
Filters

آویز نمدی تخت اتاق کودک


امروز قصد داریم روش ساخت یک آویز نمدی تخت اتاق کودک با طرح بالون‌های رنگارنگ (ساخته شده با پارچه های نمدی) را به شما آموزش دهیم.

 

آویز نمدی

 

رنگ‌های بکار رفته در این آویز نمدی، بسیار گرم و شاد هستند و توجه کودک شما را به خود جلب خواهند کرد.

 

 

وسایل لازم برای ساخت آویز تخت نوزاد

الگوی ساخت آویز تخت نوزاد

پارچه‌های نمدی رنگی به انتخاب شما

سوزن گلدوزی

نخ دمسه یا نخ عمامه

قیچی

نخ نامرئی

کارگاه گلدوزی

الیاف مصنوعی

قطعات مدور چوب برای سبد بالون

 

روش ساخت آویز اتاق کودک

الگوی ساخت آویز تخت کودک، بسیار ساده است، چون فقط از 2 تکه نمد برای هر بالون، تشکیل شده است. لذا اگر شما یک بالون بسیار ساده و رنگارنگ می‌خواهید، فقط کافیست از روی پارچه های نمدی مربوطه، تکه‌های الگو را برش زده و به هم بدوزید و تکه چوب مربوط به سبد بالون را به انتهای هر بالون وصل کنید.

اما ما در اینجا قصد داریم 2 روش متفاوت در طراحی این بالون‌ها را به شما آموزش دهیم:

روش اول

1 – حال 8 تکه نمد همرنگ مربوط به بدنه بالون را برش بزنید. سپس قطعات پیکانی شکل و مثلثی شکل زرد رنگ را از روی پارچه نمدی زرد رنگ، برش بزنید و روی تکه‌های مربوط به بدنه اصلی بالون قرار دهید.

 

 

2 – حال با کمک سوزن گلدوزی و نخ دمسه با رنگ مرتبط، تکه‌ها بالون را به هم بدوزید. دوخت را روی پشت پارچه نمدی انجام دهید تا کوک‌ها پنهان بمانند.

 

 

3 – در قسمت پایین بالن، یک شکاف دایره‌ای شکل وجود دارد؛ هنگام دوخت، انتهای دیگر بالن را نیمه باز بگذارید تا بتوانید به راحتی بالون را پشت و رو کنید. پس از پشت و رو کردن، داخل بالون را با الیاف پر کنید و در آخر، شکاف را بدوزید.

 

 

4 – اگر دوختن تکه دایره‌ای شکل پایین بالن، مشکل است، ابتدا با سوزن آن را ثابت کنید، سپس با دقت آن را بدوزید.

 

 

روش دوم

روش دوم، مستلزمِ برش 4 تکه از هر رنگ (قرمز و سفید در پروژه ما) پارچه نمدی است.

1 – ابتدا ما طرح مورد نظر خود را روی کاغذ کشیدیم و آن‌ها را برش زدیم اما درست در لحظه برش زدن، تصمیم گرفتیم در هر تکه نمد، فقط 2 برش ایجاد کنیم و لذا خط برش نشان داده شده در وسط هر تکه نمد را برش نزدیم.

 

 

2 – همینکه همه قطعات را برش زدیم، رنگ‌ها را مطابق شکل با یکدیگر ترکیب کنید و با نخ دمسه زرد رنگ، تکه‌های بالن را به هم بدوزید. برای دوخت تکه نمدها به یکدیگر، از کوک دندان موشی استفاده نمایید.

 

 

3 – کوک‌ها را از پشت کار بزنید تا پنهان بمانند.

 

 

4 – در اینجا نیز نیمه پایینی بالن را کمی باز بگذارید تا پشت و رو کردن آن آسانتر شود. پس از پشت و رو کردن کار، داخل بالن را با الیاف پر کنید و در نهایت شکاف را بدوزید.

 

 

5 – حال تکه دایره‌ای شکل انتهای بالن را بدوزید تا پروژه شما با موفقیت به اتمام برسد.

 

 

حال هر تکه چوب مدور (سبد بالن) را به سه رشته نخ به بالن وصل کنید. برای اتصال بالن به کارگاه گلدوزی، از نخ یا کش نامرئی استفاده نمایید.

 

نظر شما
آرشیو بلاگ