جستجو
Filters

زیر لیوانی نمدی


در این آموزش، طرز دوخت زیرلیوانی‌ نمدی، با رنگ‌های بسیار زیبا از پارچه‌های نمدی را فرا خواهید گرفت. ما برای ساخت این زیرلیوانی‌ها، از رنگ‌های روشن و بسیار شاد استفاده کردیم. اما شما می‌توانید به دلخواه خود از هر ترکیب رنگی، مثل رنگ‌های پاستل یا رنگ‌های خنثی نیز استفاده نمایید.

 

برای دوخت این زیرلیوانی‌های نمدی، باید از سه لایه نمد استفاده نماییم تا ظاهری زیبا و با قوام پیدا کنند. باور نمی‌کنید اما این کار، بسیار آرامش بخش است.

 

اجرای این پروژه آسان بوده و تنها به مهارت‌های پایه نیاز دارد. ساخت یک زیرلیوانی نمدی، حدوداً به یک ساعت و نیم وقت نیاز دارد. قطر زیرلیوانی‌ها، 10 سانتی‌متر است. در ادامه مقاله، دستورالعمل‌های قدم به قدم همراه با الگوی ساخت زیرلیوانی ارائه می‌شوند.

 

وسایل لازم برای ساخت زیرلیوانی نمدی

 

برای دوختن یک زیرلیوانی نمدی با طرح گل، به وسایل زیر نیاز داریم:

نمد به رنگ نارنجی به ابعاد 16 × 22 سانتی‌متر

نخ با رنگی متناسب با رنگ نمد

الگوی گل مربوطه

 

طرز ساخت زیرلیوانی نمدی

1 – ابتدا الگو را از اینجا دانلود نموده و پرینت کنید.

2 – تکه‌های الگو را روی کاغذ پرینت شده، برش بزنید و سپس روی پارچه نمدی مربوطه انداخته و تکه‌های ذیل را از روی آن برش بزنید:

نمد به رنگ اصلی: 2 دایره بزرگ و 5 گلبرگ (در اینجا به رنگ صورتی)

نمد به رنگ زرد: 1 برش برای مرکز گل

3 – نمد دایره‌ای شکل زرد رنگ را در وسط یکی از دایره‌های بزرگتر قرار داده (طوری که فضای کافی برای 5 گلبرگ اطراف آن وجود داشته باشد). حال با استفاده از نخ دمسه زرد رنگ، دور تا دور دایره وسط گل را با کوک ساده یا شلال بدوزید.

4 – اکنون اولین گلبرگ را در جای خود قرار داده و با استفاده از نخ دمسه صورتی و کوک ساده، دو لبه کناری و لبه منحنی نزدیک به دایره مرکز گل را بدوزید. از 3 الی 4 میلی‌متر پایین‌تر از لبه منحنی شکل بالایی گلبرگ گل، کار دوخت را آغاز کنید و فعلاً لبه منحنی شکل بیرونی را دوخت نزنید.

 

5 – مرحله 4 را برای 4 گلبرگ دیگر تکرار نمایید.

 

6 – دو دایره بزرگتر را روی هم قرار دهید و دور تا دور گلبرگ‌ها (در امتداد لبه منحنی شکل گلبرگ‌ها) را بدوزید (مطابق شکل زیر).

 

7 – مطابق شکل زیر، نمد اضافی اطراف گلبرگ‌ها را از دایره زیرین حذف نمایید. بهتر است این کار را با کمک قیچی گلدوزی انجام دهید و مراقب باشید که کوک‌هایی که قبلاً زده‌اید را نبرید.

 

8 – اکنون یکی از زیرلیوانی‌های نمدی ما (با طرح گل) آماده شده است.

 

 

نظر شما
آرشیو بلاگ