جستجو
Filters

گل سر نمدی

در ادامه معرفی پروژه‌های نمد دوزی، امروز روش کاور نمودن یک گیره سر انبری با روبان گروگرین را به شما آموزش خواهیم داد.

این روش کاور کردن گیره انبری با روبان، پس از مقدار زیادی سعی و خطا حاصل شده است. لذا به این روش اطمینان داشته باشید.

 

وسایل لازم

روبان گروگرین با عرض 1 سانتی‌متر و طول 25 سانتی‌متر

یک گیره سر انبری به طول 46 میلی‌متر

سگک تزئینی متناسب با روبان (عرض 1 سانتی‌متر)

چسب حرارتی

خط کش

قیچی

فندک

 

روبان گروگرین 25 سانتی‌متر خود را به سه قسمت با ابعاد 12 سانتی‌متر، 9 سانتی‌متر و 3 سانتی‌متر تقسیم نمایید.

گل سر نمدی

 

از فندک، برای سوزاندن دو انتهای روبان‌ها و جلوگیری از ریش ریش شدن انتهای روبان‌ها استفاده کنید.

 

نحوه کاور کردن گیره سر با روبان

1 – روبان 12 سانتی‌متری را بردارید. گیره را باز کرده و مقداری چسب روی سطح داخلی فک بالایی گیره بریزید (مطابق شکل 1). حال روبان را در داخل گیره بلغزانید، طوری که سطح داخلی گیره را پوشش دهد. دقت کنید که اگر از روبان طرح دار استفاده می‌کنید، پشت روبان باید روی لایه چسب قرار گیرد.

2 – حال مطابق شکل 2، روی لایه بالایی فک بالای گیره، مقداری چسب ریخته و روبان را تا زده و روی گیره بخوابانید. گیره شما اکنون باید مطابق با شکل 2 باشد.

3 – حال مقداری چسب، در دو انتهای فنردار گیره بریزید. مراقب باشید که چسب به فنر گیره نفوذ نکند؛ وگرنه، گیره شما درست کار نخواهد کرد. حال روبان را با دقت در داخل این شکاف لغزانده و با انگشت فشار دهید تا به خوبی در جای خود قرار گیرد.

4 – حال مقداری چسب حرارتی، روی لایه زیرین گیره بریزید و روبان را روی آن بخوابانید و با انگشت، روبان را فشار داده و نگه دارید تا چسب محکم شود. اکنون گیره شما همانند شکل 4 بطور کامل کاور شده است.

گیره سر

 

افزودن پاپیون به گیره

1 - اکنون وقت آن است که یک پاپیون زیبا به گیره سر خود اضافه کنیم. روبان 9 سانتی متری را بردارید و مقداری چسب به انتهای آن افزوده و دو سر روبان را به هم بچسبانید تا به صورت یک حلقه درآید.

2 – حال مقدار کمی چسب در داخل روبان (درست زیر قسمتی که دو سر روبان را به هم چسبانده‌اید)، ریخته و از این قسمت، روبان را به هم چسبانید تا دو حلقه ایجاد شود (مطابق با تصویر 2).

3 – حال مطابق با شکل 3، روبان 3 سانتی متری را از داخل سگک تزئینی عبور دهید. اگر کمی چسب در پشت روبان و روی سگگ بریزید، این کار باعث می‌گردد که روبان روی سگگ، لیز نخورد.

4 – حال سگک را مطابق با شکل 4، در وسط حلقه‌های روبان اصلی قرار دهید.

5 – در حالی که روبان‌ها را روی هم نگه داشته‌اید، آن‌ها را برگردانده و مقداری چسب، در پشت حلقه‌های پاپیون بریزید و دو سر روبان 3 سانتی‌متری را به داخل تا بزنید و به پاپیون بچسبانید. تصویر 5، نتیجه این قسمت را نشان می‌دهد.

6 – حال تنها کاری که باقی مانده، متصل نمودن این پاپیون زیبا به گیره می‌باشد. مقداری چسب روی سطح بالایی گیره بریزید (دقت کنید چسب را روی سرتاسر گیره نریزید چون پاپیون سرتاسر گیره را نمی‌پوشاند). سپس پاپیون را روی گیره بچسبانید.

گل نمدی

 

تمام شد. گیره سر شما آماده است.

گیره نمدی

گل سر نمدی

نظر شما
آرشیو بلاگ